RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia
6.00 – 8.00 |
Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe Działania i zabawy dzieci zgodne z ich potrzebami i zainteresowaniami –stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci., kontakty z rodzicami Praca o charakterze stymulująco-wyrównawczym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę i społeczność przedszkolną. Czynności porządkowe. |
8.00 – 13.00 |
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego: |
8.00 |
Aktywność ruchowa dzieci zorganizowana przez nauczyciela. |
|
Czynności higieniczne, samoobsługowe w łazience, organizacyjne do śniadania. |
8.30 |
Śniadanie – kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9.00 |
Zajęcia edukacyjno-wychowawcze z całą grupą w oparciu podstawę programową. |
10.00 |
Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, czynności porządkowe. |
|
Czynności higieniczne, samoobsługowe przygotowujące do wyjścia na powietrze. |
|
Pobyt na powietrzu – zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, gry sportowe, czynności gospodarcze w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, tworzenie okazji do eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych konstrukcyjnych, spacery, wycieczki. |
11.00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe, organizacyjne przygotowujące do II śniadania. Praca dyżurnych. |
|
II śniadanie - kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Czynności porządkowe, czynności higieniczne po II śniadaniu. |
11.30 |
Odpoczynek, relaksacja, wyciszenie (przy muzyce, literaturze dziecięcej, itp.) |
|
Działania wspierające indywidualny rozwój dziecka, pomoc psychologiczno – pedagogiczna – praca indywidualna, w małych grupach. |
12.30 |
Swobodne zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zabaw i zainteresowań, eksperymentowanie. Czynności porządkowe. Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne. |
13.15 |
Czynności higieniczne, samoobsługowe i organizacyjne przed obiadem - praca dyżurnych (np. nauka nakrywania stołów). |
13.30 |
Obiad, kulturalne spożywanie posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, dbałość o zdrowie. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
14.00 – 15.00 |
Działania zgodne z potrzebami i zainteresowaniami dzieci w sali lub na powietrzu wg pomysłów dzieci. |
|
Zajęcia rozwijające zainteresowania i zdolności dzieci. |
15.00 – 17.00 |
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna. Zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Swobodne zabawy integrujące dzieci z różnych grup wiekowych inicjowane przez dzieci i nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci. |